torsdag 4 december 2014

En dag satt jag och åt min saftiga lilla lussekatt i fikarummet. Jag har hört att saffranet i dom är dyrare än guld. Mmm....  Lussekatter. Jag satt där och knösade på min lussekatt när helt plötsligt efter en kvart av spolning på toan så slutade den. Den hade stått där och bara förjyllt julstämmningen och nu förstörde den allt. Den brukar normalt spola i en halvtimme och jag blev misstänksam och gick för att spola igen för jag tänkte att den har blivit lagad av Björn. Men när jag gick in såg jag ingenting så jag tröck på strömbrytaren men ingenting hände så jag förstod att strömmen gått. Jaja lika bra att gå hem vi har ändå slutat. Jag försökte öppna dörren men den gick på el så jag var fast. Jag måste få tillbaka strömmen för att komma ut. Jag såg mig omkring och hittade en trälåda med potatis i. Jag tejpade fast två metallbitar på den och vinklade up den ena. Jag tänkte att jag bara behövde en temporär strömbrytare att komma ut med. jag tejpade fast ett skydd för handen och tröck på knappen. Toan började spola, lampan tändes och dörren låstes upp igen. Jag kom hem och skrev om dramat. Problemet med min strömbrytare var att jag var tvungen att hålla in knappen för att det skulle vara en sluten krets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar